מקרים מתוך הקליניקה שלי

א. זוג הורים  לשלושה בנים הגיעו אליי נואשים בשל הידרדרות במערכת היחסים עם בנם בן ה-  16 ,כשבנם הפסיק ללכת לבית הספר,  הוא ישן ביום ובלילה מונע מהוריו לישון והאב ציין שהוא מאוד מאוכזב מבנו, כי הוא מסרב לשחק בליגה ארצית בכדור- סל , תחביב שהאבא מאוד אוהב.
מערכת היחסים בין האב לבן הגיעה לאלימות פיזית ומילולית ומצב זה יצר קרע גם בין האם והאב וזה הוביל לרצון האב להעביר את בנו למסגרת פנימייה.
הובהר להורים במהלך הטיפול שבגיל ההתבגרות בנם רוצה לבחון ולבחור את דרכו לפי העדפותיו ומנסה לגבש את אישיותו. וכל לחץ וחוסר שביעות ממנו מובילים אותו להסתגרות ולמרדנות.
ההורים למדו לייעץ, לתמוך ולעודד אותו בחוזקות וביכולות שלו בתחומים רבים וזה הוביל לאווירה נעימה ומכבדת ביניהם ובנם חזר ללימודים בהדרגה.

ב. בתנו בת ה- 16 בקשה רשות שהחבר שלה יישאר לישון אצלנו- היינו נבוכים וסירבנו לה ולכן היחסים הידרדרו בבית בינינו.
בתהליך ההדרכה שיקפתי להורים שייראו את האומץ, הפתיחות והיושרה של ביתם שזאת תוצאה של ערכים שהושרשו במשפחה ושיח מסוג זה מחזק את יחסי האמון והקרבה ביניהם וזה מוכיח שהם מהווים בעבורה משענת נאמנה בכל מצב. בתהליך ההורים קיימו שיחה על הנושא וראו זאת כהזדמנות לפתיחות ולשינוי בגישתם.

א. אימא חד- הורית ל-3 ילדים(11,8,5) מתלוננת על בנה הבכור שהחליט שהוא ה"בוס" בבית ומתייחס לאחיו הקטנים בגסות ומערער את השלווה בבית.
בתהליך ההדרכה האם הבינה שהיא חיזקה את "תפקידו ההורי" מול אחיו, כשהטילה עליו להיות אחראי לדאגתם כשהיא בעבודה עד שעות הערב.
תפקיד זה הוביל את הבן לבקר את אמו בבגרותו ויצר היפוך תפקידים מסוכן שעורר מתח בבית. האם העבירה לו מסר כפול ומבלבל-"אתה הבוס" כשאני בעבודה ו"ילד" כשאני חוזרת
בנה הבכור היה זקוק לדמות סמכותית כדי להישען עליה והאם בהדרגה שחררה והמעיטה את תפקידיו מול אחיו ואפשרה לו לצאת עם חבריו ולשחק איתם ובדרך זאת האווירה בבית השתפרה לטובה.

ב. שיר אימא ל-3 בנות הגיעה לטיפול ,בשל מריבות בין האחיות(9,7,5) ויוצרות אווירה לא נעימה בבית וזה מוביל לוויכוחים בדרכי החינוך של ההורים והבנות מנצלות מצב זה לטובתן.
במהלך ההדרכה ההורים הבינו שזאת דרכם של בנותיהן לבדוק את מי הם אוהבים יותר ולטובת מיהם והתערבותם יוצרת קנאה ביניהן.
ההורים שינו את עמדתם לגבי המריבות שביניהן והפסיקו להתערב כשחידדו בפניהן "לא חשוב מי התחיל, במשפחה שלנו לא מכים"
ההורים לימדו אותן שיביעו את כעסן בציור/ כתיבה ועוד ולשוחח עם ההורים על רגשותיהם לסיטואציה שנוצרה.

א. ההורים פנו אליי בבקשת עזרה שבתם בת ה-17 מתבודדת בחדרה, אינה יוצרת קשרים חברתיים וההורים חוששים למצבה הנפשי ומצב זה הוביל לירידה משמעותית בהישגה הלימודיים.
בתהליך האימון הצבנו את המטרות החשובות לנערה ובכל אימון הצבנו מטרות להשגת היעדים.
בסיום התהליך הנערה הגדילה את מעגל החברים, שיפרה את ציוניה ויצאה מ"אזור הנוחות" ויצרה תנועה חדשה בחייה ,שהיא בוחרת להניע את הגלגלים, כדי לממש את יעדיה.

ב. אימא חד הורית פנתה אליי בבקשת עזרה לביתה הבכורה שפרידת הוריה הובילה אותה לכעסים על האם, הסתגרות בחדר, השמנת יתר ומצבי- רוח משתנים.
בתהליך האימוני נוצרה פתיחות נפלאה ,בשל ההקשבה שלי כלפיה, ללא שיפוטיות וזה הוביל ליחסי אמון ולמימוש היעדים שהציבה בתהליך.
בסיום האימון, הנערה בחרה לשנות את הרגלי התזונה שלה, לקחת אחריות על מראה גופה ולעסוק בספורט. התוצאה הנפלאה שהיא השיגה שיפרו את מצב רוחה ואת יחסיה עם אימה שלה ויצאה מאזור הנוחות ובחרה לעבוד לאחר שעות הלימודים בכדי לדאוג לדמי כיס לצרכיה האישיים.

לשיחת ייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

סגירת תפריט
דילוג לתוכן