טיפים "קשרים" לשיח עם ילדים בעלי הפרעת קשב

טיפים "קשרים" לשיח עם ילדים בעלי הפרעת קשב

הורים יקרים,
הדבר העיקרי והחשוב ביותר בעיניי הוא היכולת להעניק לילדיכם שיגדלו בחוויה נעימה ובאווירה משפחתית טובה ומאושרת, שירכשו את הכישורים המתאימים להתמודדות יעילה יותר, מתוך כבוד ואמונה שכל אחד מבני- המשפחה זקוק להבנה, לקבלה.

לכן, מביאה לכם כמה טיפים חשובים, משולחן העבודה שלי ב"קשרים"
מקווה שיסייעו לכם בהתמודדותכם הברוכה היום יומית.

בהיבט הלימודי
חשוב לשאול את הילד מה מסייע לו ללמוד.

א.    למדו אותם לנהל יומן מטלות ובו רישום יומיומי של
המשימות שיש לבצע.

ב.     סייעו להם לרשום את רשימת הדברים שעליהם לעשות,
ולתכנן את הזמן הדרוש לכל מטלה.

ג.      חשוב לצמצם גירויים מסיחים במהלך הכנת שיעורי-
הבית.

ד.     עזרו להם לזהות את סגנון הלמידה המתאים להם למשל:
באמצעות הקשבה לעצמם, דיבור עצמי, שינון, או הקשבה למוזיקה ועוד.

ה.    במידה והילד מתקשה בקריאה ובהבנת הוראות- עזרו
לו. מומלץ לבקש מהילד להסביר במילים שלו את שהבין, כך ניתן לעקוב אחרי תהליכי
החשיבה וההבנה שלו.

ו.       ישנה חשיבות לתיווך מכל סוג (רב חושי).

ז.      חשוב לוודא ביצוע מטלות כולל הכנת שיעורי- בית.

ח.    טעויות רצוי לתקן בעדינות ולא מתוך בקורת.

ט.    רצוי לאפשר הפסקות ריענון לחידוש הריכוז.

י.       עידוד, אהבה ובעיקר הבנה חשובים לילד, כדי להמשיך
להתמודד.

יא.  יחס אישי ואמפתיה כלפי הילד יסייעו לו בקבלה והבנה.

בהיבט הרגשי/חברתי
א. הנאה בלמידה: ילדים הסובלים מ-ADHD זקוקים לעזרה רבה במציאת הנאה בלמידה. חשוב לעזור להם להרגיש שליטה במיומנויות במקום כישלון ותסכול, להתרגש במקום להשתעמם או לפחד- ובתוך כך לרצות ללמוד. חשוב מאוד לשים לב לרגשות שנקשרים אצל ילדים אלה לתהליך הלמידה. נציין כי האמירה 'משעמם לי' באה לעיתים כדי לכסות על תחושת קושי בהבנה או בביצוע המטלה. לכן לפני שמציעים מיד משהו 'מעניין' יותר, כדאי לנסות לבחון במה מדובר- בקושי או בשעמום.

ב. הצבת גבולות: ראוי להציב גבולות המאפשרים הכלה ומרגיעים, ולא להעניש. הגבולות צריכים להיות עקביים , שאפשר לזהותם מראש, פשוטים, ברורים ובזמן המתאים. לא כדאי להיכנס לדיונים בנושא הגינות, שכן אלה רק יסיחו את הדעת ממה שחשוב.

ג. דגש על הצלחות: חשוב לחפש הצלחות ולהדגישן ככל האפשר. ילדים אלה חיים עם כישלונות רבים ולכן הם זקוקים לכל היחס החיובי שאפשר לתת להם. הם זקוקים לכמויות אדירות של שבחים, חיזוקים ועידוד. בדרך כלל החלק הכי קשה ב- ADHD הוא הנזק המשני שהנוצר לדימוי העצמי ולהערכה העצמית של הילד.

אני כאן עבורכם!
יפה כהן, מאמנת ומנחת הורים מוסמכת.
צרו איתי קשר: 050-5926666


או מלא את הטופס ואחזור אליך בהקדם

סגירת תפריט
דילוג לתוכן