הנחיית הורים בדיאלוג הזוגי

הזוגיות שאנו שואפים לחלוק את מסע חיינו בהקמת המשפחה הביולוגית שלנו היא למעשה הנדל"ן הכי מושקע ובטוח שלנו עבור ילדינו הגדלים במרחב היחסים בין הוריהם.
שאיפתי כמנחה זוגית לראות בזוגיות "מרחב מקודש" ולהוקירה כערך- עליון.
האהבה היא צורך קיומי, אך אהבה מערבת לעיתים שליטה, רכושנות, פגיעה ולעיתים גם תוקפנות.
הזוגיות מורכבת ומאתגרת, כי אנו חיים עם פרטנר שהוא שונה מאיתנו וכל אחד בדרכו מנסה לשנות את האחר ולהתאימו אלינו
המודל הראשון לאהבה והבסיס לקשרים העתידיים והמשמעותיים בזוגיות זהו קשר הורה- ילד.
הילד בא לעולם עם גנטיקה משלו וקשרי הגומלין המתפתחים עם כל אחד מהוריו משפיעים לא רק על התפתחותו, אלא על כל סגנון קשריו.
בין הורה- ילד נוצרת זיקת גומלין והדיאלוג ביניהם מתקיים בכל החושים.
הילד שלנו הוא אחד המורים החשובים ביותר שיהיו לנו בחיים, בזכותו ובזכות תסכולנו שלנו בהורות נבין מה קשה לנו, מה הצרכים המתמשכים שלנו בנפרד משלו, שמחפשים מענה. את המענה  עבורנו רצוי לקבל בזוגיות ולא דרך ההורות, כך נצמח להיות משוחררים מעברנו, נהיה חופשיים להיות האדם השלם יותר, שנועדנו להיות. ההורה שאנו שואפים להיות ולהידמות לו.

בתהליך הטיפול בקשר הזוגי וגם בקשר עם הילדים, ההורים רוכשים יכולות חדשות של סבלנות, קבלה, הקשבה, צמצום משמעותי של שליליות, לקיחת אחריות ולפרגן יותר זה לזה.

מקרה בהנחייה זוגית בדיאלוג ההורי
א.
זוג הורים בגילאי ה-50 הורים ל-3 ילדים (23,21,17) ההורים הציגו את בנם בן ה- 17 כנער סגור, עצוב, מופנם ומתקשים לשוחח אתו ולאחרונה ישנה ירידה בהישגיו הלימודיים וההורים חוששים לו.
ההורים ציינו ששניהם קרייריסטים ואין להם זמן להיות קשובים למצוקותיו ובנם הצעיר, אחראי לארוחותיו וחוסר בטחונו הירוד מונע ממנו ליצור חברויות בשכבה שלו.
בתהליך התגלעו פערים בדפוסי החשיבה והערכים החשובים בין ההורים והתוודו בפניי שחשבו להתגרש, לאחר 8 מפגשים זוגיים ההורים  הבינו מה בנם עובר והזדהו עם תחושות שהכירו מילדותם והבינו שהסתגרותו נובעת מחוסר ביטחון שלו, כי לא היה לו את הסמכות ההורית שהוא יכול להישען עליה.
ד. החל לייצר זמן איכות עם בנו, התעניין יותר בלימודיו ונוצרה קירבה חיובית ביניהם.
ח. צמצמה את שעות עבודותיה הפרטיות ודאגה לבית חם עם ארוחות צהריים וערב מסודרות. בנם בחר  להנהיג פעילות חברתית בתנועת- נוער ובטחונו העצמי גדל ובמקביל שיפר את הישגיו הלימודיים.
ד. ו- ח.  החלו להקדיש זמן איכות לזוגיות שלהם והעידו במהלך הטיפול על יותר קירבה ואינטימיות ביניהם כבעבר והאווירה המשפחתית השתנתה לטובה.

אני כאן עבורכם!
יפה כהן, מאמנת ומנחת הורים מוסמכת
צרו איתי קשר: 050-5926666

לשיחת ייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

סגירת תפריט
דילוג לתוכן