אימון מתבגרים

אימון מתבגרים ב"שיטת קשרים – משפחה בונה קשר",  מתמקד בהעצמת המתבגר. 

גיל ההתבגרות הינה תקופה מורכבת ומטלטלת בחייו של המתבגר, שבה הם נכנסים  לתקופה יחסית ארוכה של חוסר סבלנות לסביבה ובעיקר במערכות היחסים שלהם עם המשפחה הקרובה, מרבים להסתגר ולהתבטל  ומבטאים  התנהגות זאת  בחוסר מעש ועניין לנעשה בסביבתם.

השינויים שעוברים המתבגרים בתקופה זאת כרוכים לעיתים בכאב, בתחושת מצוקה רגשית, בלבול וחרדה וזאת בשל רצונם לגבש את זהותם האישית לעצמאות ולפיתוח אחריות אישית.

המתבגרים שואפים למזער את הישענותם על ההורים כמקור תמיכה והשפעה ולגבש בהדרגה את עצמאותם וביטחונם האישי.

בשלב זה של חייהם, המתבגרים מנסים לאתר את העוצמות והיכולות שלהם ובאמצעותם יזהו ויאתרו את ההיבטים הגורמים להם לתשוקה ולמימוש חלומם.

בחברה שיפוטית וביקורתית שאנו חיים בה כיום, נוטים מתבגרים רבים לחשוש מהעתיד וחששות רבים מלווים אותם כמו: כישלון מלימודים, פחדים חברתיים, מציאת זוגיות והגדרת הזהות המינית שלהם ועוד.

חששות אלה מהווים כחומות וחסמים שעלולים להקשות עליהם בדרכם העתידית להגשמת חלומותיהם.

בשלב זה של חייהם רצוי וחשוב להיעזר במאמן אישי המתמחה  בעולם המתבגרים, על- מנת להצמיח ולחולל שינוי חיובי באישיותם, בזיהוי הערכים החשובים להם ובשיפור יכולת קבלת ההחלטות וללמד אותם לקבל ולהעריך את עצמם ולנסות להיות עמידים ונחושים ופחות רגישים ללחצים החברתיים והמשפחתיים שמופעלים עליהם.

 

מהו אימון אישי?

זהו תהליך  אימוני שמתקיים בדרך חווייתית ומעשית, שבו המתבגר רוכש כלים שיעזרו לו להגדיר את עצמו  בכל תחומי החיים- רגשי, חברתי, לימודי, שיאפשרו לו לחזק ולבסס את האמון שלו בעצמו.

בתהליך האימון, המתבגר רוכש כלים וטכניקות להתמודדות עם עוצמת הרגשות שלו, בהתמודדות היומיומית שלו מול הלחצים והדרישות ממנו, מהסביבה הקרובה שלו( בית- ספר, חברים, משפחה) ובנוסף פותח בפניו ערוצי תקשורת טובים יותר ביחסיו עם הסביבה.

אימון  אישי- עוסק ב"כאן ועכשיו" באמצעות שאילת שאלות, הגדרת מטרות והצבת יעדים עתידיים, תוך מציאת הכוחות והעוצמות החבויים בכל אחד מאיתנו.

 

תהליך האימון-

בהדרכתו  של המאמן האישי- המתבגר לומד לזהות את הערכים החיוביים שאותם רכש והפנים מבית- הוריו.

  • המתבגר יעשה סדר בעולמו הרגשי ובאמצעות אימון לקבלת החלטות הוא יזהה את העוצמות והיכולות שלו, שיסללו את דרכו העתידית ואת מימוש שאיפותיו.
  • המתבגר ילמד לקבוע את מטרותיו העתידיות על- פי סדר חשיבות העדפותיו.
  • המתבגר ילמד לווסת ולאזן את התקשורת שלו עם בני- המשפחה והחברים, וילמד לזהות ולקחת אחריות אישית על חלקו במעשיו שהובילו להתדרדרות במערכות היחסים שביניהם, תוך התייחסות לעולם הערכים שממנו הוא בא.
  • המתבגר ילמד לבנות ולארגן את סדר יומו, על- מנת לסלול לו לממש את מטרותיו בדרך היעילה ביותר.
  • המתבגר ילמד להיות שותף פעיל בלקיחת אחריות במטלות הקשורות לבית ולסביבה.
  • המתבגר ילמד לווסת בין מחשבות שליליות למחשבות חיוביות שעוזרות לו להוביל אותו לעשייה ותרומה לחברה ולסביבה.
  • המתבגר ילמד להתמודד באמצעות "ארגז הכלים" שהוא רכש, לעמוד איתן מול מצבי לחץ ואירועים חריגים שחודרים לעיתים לחייו באופן מפתיע.

יתרונות האימון בעולמו של המתבגר בהיבטים הבאים:

גיל ההתבגרות מציב אתגרים רבים בפני המתבגרים כגון:

  • בהיבט יחסים ותקשורת בינאישית- גיל ההתבגרות הוא שלב מורכב במיוחד במערכת היחסים המשפחתית. בעזרת המאמן האישי- המתבגר ילמד לקחת אחריות על מעשיו תוך שימוש בגבולות החברה וכבוד לזולת. המתבגר ילמד מהם הערכים החשובים בחייו ובאמצעותם הוא יקבל מטלות הקשורות לבית ולשיפור מערכות היחסים שלו במשפחה ועם הסביבה, על- מנת לחזק את תחושת השייכות שלו למשפחה ואת היותו משמעותי ובעל- ערך המרוצה ושבע רצון מהצלחותיו.
  • בהיבט הביטחון העצמי– בתהליך האימון האישי, המאמן יזהה את העוצמות והיכולות של המתבגר ע"י שאילת שאלות והתמקדות באירועים משמעותיים בחיי המתבגר על בסיס ניסיון חיים מצטבר ומצפייה בדומים לנו בהסקת מסקנות מתוצאות התנהגותם. בתהליך האימוני המאמן מעודד ומוביל את המתבגר בנכונות שלו להעז ולהאמין בהצלחותיו בעיקר כשמדובר באנשים קרובים שמכירים אותו היטב.
  • בהיבט דימוי עצמי נמוך- בתהליך האימון האישי, המאמן יזהה כיצד המתבגר תופס את עצמו בגיל ההתבגרות  מתוך הפרשנות הסובייקטיבית שלו על מה האחרים חושבים עלינו. כשיש פער בין הדימוי העצמי שלנו לבין המציאות- עלולה להיווצר בעיה שעלולה להוביל לחרדה חברתית. יחד עם זאת השינויים הפיזיולוגיים שחלים על המתבגר משפיעים באופן ישיר גם על הדימוי העצמי שלו ועל חיי החברה שלו ועלולים להוביל את המתבגר לתסכול ובדידות. בהדרכת המאמן שמציב בפניו מטרות המאפשרות לקחת סיכונים בביצועם ולחוות את החרדה ולא להיכנע לה, המתבגר לומד שבצעדים איטיים ובעבודה קשה, הוא מביא לתוצאות חיוביות והוא חווה הצלחות מביצועיו ונהנה ממעמדו החברתי החדש.

    המאמן מוביל בתהליך האימוני את המתבגר להציב לעצמו מטרות חדשות                             ומאתגרות ולנוע לעבר השגת מטרותיו.

בתהליך האימוני המתבגר ילמד לשפר את התפקוד שלו וילמד דרך מודעות עצמית מהם הגורמים  המובילים אותו לרגישות- יתר במקומות שהוא מאוד נפגע מהם ובאמצעות האימון יבדוק אם הביקורת מוצדקת או זאת הפרשנות שלו לתחושות אלה שמלוות אותו.

 

  • בהיבט התמודדות עם הפרעת קשב וריכוז- מתבגרים שמתמודדים עם הפרעת קשב וריכוז בנוסף לכל הקשיים שהם מתמודדים איתם בגיל ההתבגרות, הם זקוקים לתמיכה והכוונה נוספת בתקופה כה מטלטלת בחייהם הבוגרים. מטרת האימון נועדה לשפר את איכות חייהם של המתבגרים ולתמוך בהם בייעוץ והכוונה מקצועית בשליטה העצמית בהתנהלותם היומיומית. בעזרתו של המאמן המתבגר יצליח לנהל בצורה נכונה את לוח הזמנים שלו ולחזק את המוטיבציה שלו ברכישת "ארגז כלים" עשיר במיומנויות טובות שיעזרו לו לסלול את דרכו להצלחתו האישית ביחס לעצמו בלבד. בתהליך האימוני המאמן יעזור למתבגר להתמודד במציאת דרכים שיובילו אותו לשליטה עצמית בחייו בשל הקושי שלו בדחיית סיפוקים, בקשיים חברתיים והיפראקטיביות ,שמתפרשת בדרך- כלל ע"י הסביבה כהתנהגות שלילית.
  • בהיבט כישלון לימודי, חרדת בחינות- מתבגרים רבים מודאגים מפני חוסר הצלחה או כישלון בבחינות, ואי עמידתם בציפיות ההורים והחברה מהישגיהם הלימודיים ומחששם שהם ייראו בעיני כולם כטיפשים ולא חכמים. מאמן אישי יכול למזער חששות אלה באמצעות חקירה ושאילת שאלות שיובילו את המתבגר למקור החרדה להתנהלות זאת. המאמן יקנה למתבגר "ארגז כלים" שיעזרו לו לבצע את הבחינה כחוויה חיובית ונורמאלית ולא מתוך חוויה שלילית. המאמן יעזור למתבגר לראות את ההצלחות שלו בתחומים אחרים בחייו ולציין בפניו שאין אנו מושלמים בכל התחומים בחיינו.

תהליך אימון מתבגרים נעשית ב- 10 מפגשים אחת לשבוע- שעה אחת.

" תעקבו אחר החלומות שלכם, הם יודעים את הדרך"- קובי יאמדה

אני כאן עבורכם!
יפה כהן, מאמנת מתבגרים ומנחת הורים מוסמכת
צרו איתי קשר: 050-5926666

לשיחת ייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

סגירת תפריט
דילוג לתוכן