אימון מתבגרים

אימון מתבגרים ב"שיטת קשרים – משפחה בונה קשר",  מתמקד בהעצמת המתבגר. 

גיל ההתבגרות הוא תקופה מורכבת בחייו של המתבגר. על התפר שבין ילדות לבגרות ובין עצמאות לבין תלות בהורים, מתבגרים נדרשים להתמודד עם מטלות התפתחותיות רבות: גיבוש זהות לכידה ויציבה יותר, העמקת הקשרים הבין אישיים, גילוי המיניות ובניית זהות מינית, פיתוח אחריות אישית, צמצום ההישענות על ההורים כמקור השפעה בלעדי וביסוס יכולת התמודדות עם דרישות חברתיות ולימודיות ההולכות ונעשות מורכבות יותר.

בגיל ההתבגרות מתפתחת החשיבה המופשטת והמתבגרים עוסקים בשאלות הקשורות לערכם האישי, השתייכותם החברתית, יכולותיהם ותפיסות העולם אשר יגבשו לעצמם.

מתבגרים רבים חשים כי לא מבינים אותם, הם רוצים לנסות ולמתוח את יכולותיהם על מנת להרגיש גדולים וחזקים ומצד שני עדיין להיות ילדים אשר חיים אצל הוריהם.        

אחת הטענות של הורים המפנים את ילדיהם לאימון מתבגרים היא: "הילד שלי חי בפלנטה אחרת, בעולם משלו. הוא לא חושב על אף אחד חוץ מעצמו ועושה הכל כדי לקבל את מה שהוא רוצה".

תהליך האימון מחבר את המתבגר אל היכולות שלו ומאפשר לו לבסס את האמון שלו בעצמו. במסגרת האימון האישי, המתבגר רוכש כלים להתמודדות עם עוצמת הרגשות שלו, כלים מעשיים להתמודדות עם הדרישות מסביבתו הקרובה (בית הספר, החברים והמשפחה).

תהליך האימון מתבסס על היכולת הקוגניטיבית המתפתחת בגיל זה ומאפשרת למתבגר לשאול שאלות העוסקות באפשרי ומתוך זה לפתח כלים המותאמים אישית להתמודדות היומיומית.

תרומת האימון בעולמו של המתבגר בהיבטים הבאים:
א. בהיבט ביטחון העצמי- בתהליך האימוני המאמן יזהה את הנקודות החזקות של המתבגר ויעצים אותם, ובדרך זאת יוצר אצל המתבגר את המקום הבטוח בו הוא יכול להביע את עצמו ואת תכונות האופי הטובות שלו.
עיקר האימון מתמקד בביטחון העצמי של המתבגר בתקופה שהוא מבולבל וחרד….
צבירה של ידע בתהליך האימוני מהווה כוח ומתורגמת לביטחון עצמי מול ה"אחר".
ב. בהיבט דימוי העצמי של המתבגר- השינויים הפיזיולוגיים בגיל ההתבגרות מאוד משפיעים באופן ישיר על הדימוי העצמי ועל חיי החברה.
המאמן ביחד עם המתבגר יקנו כלים מתאימים להעצמת הדימוי האישי והביטחון העצמי במקביל.
ג. בהיבט תקשורת עם ההורים- מערכת היחסים עם המשפחה והסביבה היא חשובה ביותר. המתבגר ילמד לקחת אחריות על המעשים שלו, תוך שימוש בגבולות החברה וכבוד לזולת. קבלה וביצוע של מטלות הקשורות בבית שיחזק את תחושת השייכות שלו למשפחה ואת היותו משמעותי ובעל- ערך.
ד. בהיבט החברתי- המתבגר מעודד מהצלחותיו, הוא חווה ריגוש מהביצועים ונהנה משיפור מעמדו החברתי כתוצאה מהתקדמות יעילה בתהליך האימון.
האימון האישי מונע מהם לסגל התנהגויות שליליות שעלולות להרוס את עתידם המתבגר מקבל עוצמה פנימית שלא הייתה מתאפשרת בדרך אחרת…
ה. בהיבט החברתי- תרגול של כישורים חברתיים מאפשר למתבגר להתקרב לבני -נוער אחרים ולפתח רמות שונות של חברות מולם. הפנמה של הצלחות קטנות במינון גבוה גורמת למתבגר לספר לעצמו סיפורים טובים יותר וזה מעורר את רצונו להיות חברותי ומשמעותי בחברת בני- גילו.
ו. בהיבט הלימודי- המתבגר לומד לתעל את המוטיבציה לטובתו ומשפר בדרך זאת את הביצועים שלו מול עצמו בכל תחום לימודי. המתבגר מבין שהצלחה מובילה אותו להישגיות .

תהליך אימון מתבגרים נעשית ב- 10 מפגשים אחת לשבוע- שעה אחת.

" תעקבו אחר החלומות שלכם, הם יודעים את הדרך"- קובי יאמדה

אני כאן עבורכם!
יפה כהן, מאמנת ומנחת הורים מוסמכת
צרו איתי קשר: 050-5926666

לשיחת ייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

סגירת תפריט
דילוג לתוכן